Omurga Tümörü

Omurga, baş ile bacaklar arasında uzanan, omur adında toplam 33 kemikten oluşur. Omurga hem esnek hem de kuvvetli bir yapıdadır. Öne doğru eğrilen yapılara lordoz, arkaya doğru olanlara kifoz denir. Omurga karşıdan bakıldığında düz ve dik, yandan bakıldığında hafif ‘S’ şeklinde görünür. Omurga; 7 boyun, 12 göğüs, 5 bel, 5 sakrum ve 4 kuyruk sokumu omurundan oluşur.

Bütün canlılarda omurga vücudun temel yapıtaşı görevindedir.  Canlılarda vücudun hareketini sağlamakla görevlidir. Bunun yanında kasları muhafaza etmek, iç organları korumak, baş ile boyunun ağırlığını taşımak gibi görevleri de vardır.

Özellikle insanlarda, insanların dik ve sağlıklı bir pozisyonda durmasını sağlamak, omurga kanalında yer alan omuriliği darbelere karşı korumak, hareket edebilmek gibi görevleri de vardır. Omurgalarımızın zarar görmesi birçok sağlıksız durumla karşılaşmamıza sebep olur. Bunlardan en önemlisi omurga tümörüdür.

Omurga Tümörü Nedenleri

Uzmanlar omurga tümörünün neden olduğuna dair hala net bir açıklama yapamamış olsalar da bazıları genetik, bazıları vücuda alınan kimyasallar ile ilgili olduğunu savunur. Omurga tümörü, omurga kemiklerinde bulunan anormal yapıdaki lezyondur. Omurga tümörleri iki grupta incelenir: primer ve sekonder. Primer tümörler omurga kemiklerinden kaynaklı ortaya çıkar ve genellikle iyi huyludur.

Az rastlanılan kötü huylu primer tümörler de vardır ve her ikisi de büyürlerse omuriliğe zarar verebilir ve ciddi sakatlanmalara yol açabilirler. Sekonder tümörler ise kötü huylu olup vücudun diğer kısımlarında oluşup metastaz yolu ile omurgaya sıçrayan tümörlere denir. Bu metastazlar genellikle prostat ve meme kanserinden kaynaklanır.

Omurga Tümörü Çeşitleri

Astrositom, Kordoma, Ependimoma, Gliom, Neurofibrom gibi omurga tümörlerinin çeşitleri vardır. Astrositom, omurilik içindeki glia hücrelerinde meydana gelir ve çocuklarda yaygın olarak görülür. Kordoma, kemik ve kıkırdak hücrelerinde meydana gelir. En az rastlanılan omurga tümörüdür. Ependimoma, merkezi sinir sisteminde ortaya çıkar ve beyne hasar verir. Gliom, bir anda büyüyebilen bir tümördür ve bu hastalığa sahip olanların hayati tehlikeleri çok yüksektir.

Omurga tümörü ameliyatı ankara

Omurga Tümörü Belirtileri

Omurga tümörüne sahip olan hastalarda ilk belirtiler kol, bacak, sırt ve boyunda çok şiddetli ağrılardır. Bu ağrıları kaslardaki güçsüzlük, halsizlik ve idrar yapmada sorunlar izler. Sekonder tümöre sahip olan hastalarda belirtiler ortaya çıktıktan sonra hızlı bir şekilde yayılır.

Bu hastalığın sebep olduğu ağrılar gittikçe şiddetlenir ve uyuşmalara kadar gidebilir. Bu ağrılar tümörün sinir sistemi üzerine baskı yapmasından kaynaklanır. Her hastanın sağlık durumunun ve tümörünün baskısının farklı olması nedeniyle ağrılarının düzeyi de farklı olur. Ayrıca bu hastalıkta bazı hastaların durumu gittikçe kötüleşmekte ve günlük hayatını kendi başına devam ettirememe hatta felç olma gibi sonuçlar ortaya çıkabilmektedir.

Omurgada tümörün yaptığı baskı başka birçok soruna da sebep olabilmektedir. Bu tümör ilk olarak baskısı ile omurga stabilitesinde bozulmalara neden olur. Omurga kemikleri ise bu baskıya dayanamaz ve zedelenir. Zaman içinde hastada gözle görülür bir duruş bozukluğu meydana gelir. Bunların en göze çarpanı kamburluktur. Kamburluk omurga dizilişindeki bozukluklardan kaynaklanır.

Omurga tümörünü tespit etmek için doktor muayenesinde önce fiziki muayene yapılır. Doktorun isteği üzerine bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans görüntüleme ve diğer bazı tetkikler yapılır.

Instagram Hesabımda Omurga Tümörü Tedavisi ve Ameliyatı ile İlgili İçerikler Paylaşıyorum. Takip Etmeyi Unutmayın.

Omurga Tümörü Tedavisi

Omurga tümöründe tanı koyulduktan sonra uygulanacak tedaviye karar verilir. Bu kararı almada erken teşhis diğer tüm hastalıklarda olduğu gibi çok önemli bir yere sahiptir. Cerrahlar ve onkologlar alınan bu tedavi yöntemlerinde hastanın sağlık durumu, tümörün iyi huylu veya kötü huylu olması, hastanın kemoterapiye verdiği tepki, tümörün yayılımı gibi etkenler göz önüne alınır ve kapsamlı bir araştırma yapılır.

Omurga tümörlerinde en sık uygulanan tedavi yöntemi ameliyat olmaktır. Gelişmiş ülkelerde mikrocerrahi yöntemi kullanılır ve bu sayede tümör, tümörlü bölgeden çıkarılır. Bu yöntem sağlık alanında yüksek teknoloji kullanan ülkelerde başarılı sonuçlar vermiştir. Radyoterapi veya kemoterapi ise tümörün yerine bağlı olarak tam olarak çıkarılamayan tümörler için uygulanan bir tedavi yöntemidir. Kemoterapi kanser hastalarını ilaç yolu ile iyileştirmeyi hedefleyen bir yöntemdir. Radyoterapi ise ışın tedavisi ile ışınlarla tümörü küçültmeyi ve git gide yok etmeyi hedefleyen bir yoldur.

Ankara Omurga Tümörü Tedavisi

Omurga tümöründe belirlenecek tedavide tümörün iyi huylu veya kötü huylu olması da büyük önem taşır. Bazı iyi huylu tümörleri tedavi ederken tümörün olduğu bölge kazılır ve çıkarılır. Bu bölgeyi doldurmak için ise kemik çimentosu kullanılır. Kötü huylu tümörlerde ise yöntem aynıdır fakat tümörlü bölge daha geniş olarak kazılır. Bu çıkarılan bölgenin yerine kemik ile dolu olan metalden kafes konur. Metastaz yoluyla ortaya çıkan tümörlerde ise tümörlü bölge kemik çimentosu ile doldurulabilir.

İyileşme süreci ise 3 ile 10 gün arasında değişebilmektedir. Bunun süresini belirleyen faktörler ise şöyle sıralanabilir: ameliyat sırasında sorun oluşup oluşmaması, hastanın iyileşme süresi ve hızı, hastanın tümörünün iyi huylu veya kötü huylu olması,  tedaviden sonra hastanın kemoterapi veya radyoterapiye ihtiyaç duyup duymaması, hastanın fizyoterapi alıp almaması… Tüm bu faktörler omurga tümörü olan hastaların iyileşme sürelerini değiştirmektedir. Ayrıca hastalar cerrahi sonrası 15.günlerinde dikişlerini aldırmaktadırlar.

Omurga Tümörü Tedavisi Ankara

Omurga Tümörü Ameliyatı

Hastalar ameliyata hazırlanırken gerekli kontrolleri yapılır ve damar yolları açılır. Hasta ameliyata hazır hale geldikten sonra ameliyat başlatılır. Ameliyat sırasında gerekli testler yapılarak omurilikte oluşabilecek hasarlar en aza indirilir.

Tümörün tam yerini tespit edebilmek için son teknoloji siatemler kullanılır. Yeri tespit edilen tümör özelliğine göre kazılır ve alınır. Bazı durumlarda tümörler tam olarak alınamayabilir. Bu gibi durumlarda kalan tümör parçalarını uzaklaştırmak için ses dalgaları kullanılabilir. Bu gibi durumlarda tam olarak çıkarılamayan tümörler için cerrahi sonrası kemoterapi veya radyoterapi uygulanır.

Sınırları belli olan ve başka yerlere yayılmayan tümörler genellikle tamamen alınabilir ve sonrasında da ek tedaviye gerek olmaz. Omurga tümörü ameliyatları çok hassas ve kritik bir bölgede olduğu için 5 ila 13 saat arasında sürebilir. Bazı durumlarda ise birden fazla ameliyat gerekebilir.

Omurga Tümörü Ameliyatı Ankara

Cerrahide başarı için uyulması gereken kurallar vardır. Örneğin son teknoloji yöntemleri kullanmak hastanın omuriliğine verilecek hasarı minimuma indirmeye yardımcı olur. Aynı zamanda ameliyathane içerisindeki sağlık aletlerinin de kullanılan teknolojiye uygun olması cerrahideki başarıyı artırır.

Ameliyat sırasında nöromonitörizasyon yöntemi de gerekli olduğunda kullanılabilmektedir. Nöromonitörizasyon yöntemi ameliyat sırasında kullanılan bir tekniktir. Ameliyat sırasında bu teknik ile omurilikteki sinirsel iletişim dikkatle ölçülür. Bu ölçme ile hastanın omurgasına ve omuriliğine verilebilecek zararlar önceden görülebilir ve önlem alınabilir.

Beyin, sinir ve omurilik cerrahisi uzmanlarının işlerinin zorluğu, tecrübe gerektirmesi ve çok dikkat istemesi yüzünden sayıları oldukça azdır. Bu hastalığa yakalanmış hastaların güvenilir bir cerrah bulması ve her adımda cerrahlarının sözüne uyması gerekmektedir. Omurga tümörünün belirtilerine sahipseniz fakat herhangi bir tanı koyulamamışsa hastaların derhal hastaneye gidip muayene olması gerekmektedir. Erken teşhis hayat kurtarır.

Youtube Kanalımda Omurga Tümörü Tedavisi ve Ameliyatı ile İlgili Güncel Videolar Paylaşıyorum. İzlemeyi Unutmayın.

Omurga Tümörü Olanların Yorumları

Omurga tümörü olan kişilerin yorumlarını ve verdiğim cevapları altta bulunan yorumlar kısmında bulabilirsiniz. Altta yer alan yorumlar ve verdiğim cevaplar kesinlikle tanı ve tedavi yerine geçmemektedir. Doğru tanı ve tedavi yöntemi için mutlaka doktorunuza başvurmalısınız.

Siz de omurga tümörü ile ilgili aklınıza takılan soruları yorumlar kısmından bana iletebilirsiniz.

İpli Skolyoz Ameliyatı
Skolyoz Korsesi